REGULAMENT F1 ROMANIA LEAGUE - S8
1. Participanți și echipamente
- Liga „F1 Romanian League” este deschisă tuturor jucătorilor din România care dețin jocul F1 24 pe platformele PC / XBOX / PS
- Jucătorii pot participa ca membrii ai echipelor stabilite de catre organizatori si vor concura de pe CONTROLLER & VOLAN
2. Calendar și curse
- Liga nu are un calendar prestabilit dar va cuprinde un număr de 8 curse.
Fiecare cursă va avea loc pe un circuit specific din F1 2024.
Data și ora fiecărei curse sunt deja stabilite dar se pot schimba ( pentru anumite etape ) din cauza etapelor de F1 ( din viata reala )
3. Reguli tehnice
- Asisturile sunt diferite de la divizie la divizie, in ROOKIE DIVISION vor fi cele mai multe asisturi disponibile cu care jucatorii pot concura, in PRO DIVISION vor fi mai putine iar in ELITE DIVISION, aproape deloc.
Fiecare DIVIZIE va vedea assisturile cu care vor participa pe camera lor.
4. Calificări
- Înaintea fiecărei curse, se va organiza o sesiune de calificări pentru a determina ordinea de start a piloților.
Sesiunea de calificări este de 18 minute ( SHORT QUALIFYING )
Pentru etapele în care va fi aplicat REVERSE GRID-ul orice persoana care are de servit un QUALIFYING BAN sau care nu va înregistra un TUR VALID va pleca de la COADA GRILEI
5. Curse
- Fiecare cursă va fi desfășurată pe distanța prestabilită (LONG RACE)
Se vor stabili reguli clare privind limitele (CORNER CUTTING – STRICT)
Orice comportament nesportiv și incidente de joc nepotrivite vor fi sancționate.
6. Sisteme de punctaj
- Se va utiliza un sistem de punctaj pentru a evalua performanța piloților și echipelor în fiecare cursă.
Se utilizeaza sistemul de punctaj P1. 25pts / P2. 22pts / P3. 20pts / P4. 18pts / P5. 16pts / P6. 14pts / P7. 12pts / P8. 10pts / P9. 8pts / P10. 6pts / P11. 5pts / P12. 4pts / P13. 3pts / P14. 2pts / P15. 1pts si un punct pentru cel mai rapid tur.
7. Fair play și comportament
- Se va promova fair play și respect reciproc între participanți.
Orice formă de cheat, exploatare sau comportament nesportiv va fi strict interzis și va duce la sancțiuni.
8. Comunicare și organizare
- Liga va avea un canal oficial de comunicare (de exemplu, canale specifice in functie de fiecare DIVIZIE) pentru a organiza cursele și a discuta orice aspect legat de liga.
Participanții trebuie să fie activi pe canalul de comunicare și să urmeze toate instrucțiunile furnizate de organizatori
9. Decizii și litigii
- Organizatorii vor avea autoritatea finală în luarea deciziilor privind orice aspect legat de liga.
Dacă apar litigii între participanți, acestea vor fi rezolvate într-un mod corect și obiectiv de către organizatori.
10. Actualizări și modificări ale regulamentului
- Organizatorii pot actualiza sau modifica regulamentul în funcție de nevoile și feedback-ul participanților.
Participanții vor fi informați cu privire la orice modificări ale regulamentului înainte ca acestea să intre în vigoare.
11. Setari simulare in joc
Performanța egală a mașinilor: ON
Modul de recuperare: NONE
Tipul de suprafață: REALIST
Modul de combustibil redus: HARD
Starturile de cursă: MANUAL
Temperatura anvelopelor: SURFACE & CARCASS
Simulare anvelope în boxe: ON
Eliberarea nesigură din boxe: ON
Daunele la mașină: STANDARD
Rata daunelor la mașină: STANDARD
Coliziuni: ON
Coliziune pentru prima tură: OFF
Aceste setări se referă la un mod de simulare în care toate mașinile au performanțe egale, nu există un mod de recuperare activat, tipul de suprafață este configurat să fie realist, iar modul de combustibil redus este dificil. Starturile de cursă se fac manual, iar temperatura anvelopelor este simulată pentru suprafața. De asemenea, simularea anvelopelor în boxe este activată.
Pentru aspectul competiției și siguranței, eliberarea nesigură din boxe este activată, iar daunele la mașină sunt setate pe standard. Coliziunile sunt activate, nu doar în prima tură și sunt dezactivate pentru a preveni tulburări intenționate.
12. FORMATUL CURSELOR
- Calificări: SHORT (18 minute)
- Durata sesiunii de cursă: LONG
- Dificultate AI: 69
13. VREMEA SI TIMPUL ZILEI
- Vreme: DYNAMIC, CU EXCEPTIA CELOR 2 ETAPE CARE VOR AVEA VREME PRESTABILITA
Ora de începere a sesiunii: REALISTIC
Precizia prognozei meteo: APROXIMATE
Aceste setări se referă la modul în care sunt configurate calificările și cursa în cadrul unei sesiuni de joc.
14. ASSISTURI
- Steering Assist (Asistență la direcție): OFF
Braking Assist (Asistență la frânare): OFF
ABS (Sistem antiblocare frânare): ON
Traction Control (Controlul tracțiunii): FULL (D3) / MEDIUM (D2) / OFF (D1)
Dynamic Racing Line (Linia dinamică de cursă): CORNERS ONLY
Cutie de viteze (Gearbox): AUTOMATIC
Pit Assist (Asistență la intrarea în boxe): OFF
Pit Release Assist (Asistență la iesirea din boxe): OFF
ERS Assist (Asistență la gestionarea energiei ERS): OFF
DRS Assist (Asistență la sistemul DRS): OFF
Force cockpit camera: OFF
15. RULES AND FLAGS
- Reguli și steaguri: ON
Severitatea tăierii traseului în curbe: STRICT
Reguli Parc Ferme: ON
Experiența opririlor în boxe: IMMERSIVE
Mașina de siguranță: ON
Experiența mașinii de siguranță: IMMERSIVE
Turul de formare: ON
Steaguri roșii: STANDARD
Afectează nivelul licenței: OFF
16. CONEXIUNE LA INTERNET
- În mediul virtual al jocurilor video, stabilitatea conexiunii la internet este crucială
pentru o experiență plăcută. Cu toate acestea, există momente când jucătorii se pot
confrunta cu probleme de conexiune în timpul calificărilor sau curselor. - Dacă te-ai deconectat în timpul calificărilor, poți reveni în joc. Aceasta îți permite să te
reîntorci în sesiune, astfel încât să poți continua să te califici pentru cursă.
În cazul în care cineva semnalează probleme cu conexiunea în timpul unei sesiuni, acel
jucător va fi rugat să se retragă în boxe. - Dacă, în timpul încărcării ecranului de start, ești singurul căruia jocul nu i s-a încărcat
corect, este recomandat să închizi jocul și să te întorci în calificări. - Dacă în timpul cursei ai o deconectare, există o opțiune numită ,,Take Control” în modul
spectator, care îți permite să preiei controlul asupra mașinii conduse de AI și să continui
cursa. - Aceste măsuri sunt luate pentru a asigura o experiență echitabilă și fără întreruperi
pentru toți jucătorii implicați. - În contextul competițiilor de curse, s-au stabilit anumite reguli pentru a gestiona
situațiile neașteptate sau problemele care pot apărea în timpul unei curse. Aceste reguli
vizează procentajul de cursă parcurs și modul în care rezultatele vor fi luate în
considerare în astfel de situații. - În primul rând, dacă o problemă survine în primele 35% din lungimea cursei, se va
efectua un restart complet al acesteia, pe o distanță echivalentă cu 50% din lungimea
inițială a cursei. Acest restart asigură tuturor piloților oportunitatea de a-și îmbunătăți
performanțele și de a concura într-un mediu echitabil.
17. COMPORTAMENT
- Comportamentul necorespunzător al piloților pe circuit reprezintă o problemă serioasă,
iar regulile sunt menite să prevină astfel de acțiuni și să asigure fair-play și siguranță pe
pistă. Iată câteva dintre aceste comportamente: - Piloții sunt obligați să evite mișcările bruste care pot pune în pericol alți
participanți sau pot crea situații periculoase pe pistă. - Este interzis să forțezi piloții să iasă în afara traseului pentru a câștiga avantaj
sau pentru a împiedica un adversar să avanseze. - Orice formă de coliziune intenționată cu un alt pilot este complet interzisă și va
fi sancționată corespunzător. - În timpul calificărilor sau cursei, tăierea circuitului pentru a obține un avantaj
neloial sau pentru a câștiga poziții este strict interzisă și va atrage sancțiuni. - Orice depășire efectuată în afara limitele traseului este considerată
neregulamentară și va fi penalizată.
- Astfel de comportamente reprezintă o încălcare gravă a eticii sportive și a regulilor de
fair-play, afectând nu doar integritatea competiției, ci și siguranța tuturor piloților
implicați. Organizatorii și stewarzii sunt responsabili de monitorizarea și aplicarea
regulilor, pentru a asigura un mediu de competiție corect, sigur și respectuos între
piloți. Prin respectarea acestor reguli, se asigură o competiție de înaltă calitate, în care
abilitățile, talentul și spiritul sportiv sunt cu adevărat recompensate.
18. FILMARE CURSA
- În scopul asigurării unui mediu competitiv corect și pentru a aduce o mai mare
transparență în desfășurarea competițiilor, se instituie o obligație fermă pentru toți
piloții din liga să filmeze cursele din propriul lor punct de vedere (POV). De asemenea,
pilotii trebuie sa prezinte si telemetria in filmarea lor.
19. SUSPENDARE
- Regulile de comportament în Formula 1 stabilesc că orice acțiuni necorespunzătoare pe
circuit sau față de alți concurenți, precum împiedicarea lor în timpul sesiunilor, pot
atrage sancțiuni disciplinare. De asemenea, prezența slabă a pilotului la curse sau un
comportament inadecvat atât pe circuit, cât și în afara lui, sunt luate în considerare și
pot duce la consecințe serioase. - Trișarea prin orice formă de modificare a jocului este strict interzisă și poate conduce la
sancțiuni drastice. De asemenea, o conexiune slabă la internet, care afectează
desfășurarea competiției, poate fi considerată o încălcare a regulilor. - Un aspect important este reprezentat de jucatul în numele altcuiva, ceea ce poate duce
chiar la suspendarea definitivă (banare) a pilotului respectiv. - Prin respectarea acestor reguli, piloții asigură un mediu competitiv corect, sigur și
respectuos, menținând integritatea competiției și promovând fair-play-ul în F1.
20. PENALIZARI
- În liga, pilotii primesc Penalty Points (PP) pentru abateri de la reguli sau comportament
necorespunzător pe parcursul competiției. Dacă un pilot acumulează 10 PP, acesta va
primi o penalizare de tip Qualifying Ban, ceea ce înseamnă că nu va putea participa la
sesiunea de calificări. Dacă acumulează 15 PP, pilotul va primi un Race Ban, fiind
suspendat din cursa urmatoare - Punctele de penalizare luate ca rezervă sunt adăugate la numărul total de PP ale
pilotului full-time (care participă în mod regulat). În etapa următoare în care pilotul este
prezent, acesta va executa pedeapsa de Qualifying Ban sau Race Ban, în funcție de
numărul total de PP acumulate - Qualifying Ban (interdicție de calificări): Aceasta reprezintă o sancțiune impusă
unui pilot, care îi permite să participe la cursa principală, dar îi interzice să ia
parte la sesiunea de calificări. În această situație, pilotul va trebui să se retragă
din sesiunea de calificări la începutul acesteia și va începe cursa din poziția pe
care o are în mod implicit, fără a avea un timp de referință în calificări. Această
penalizare poate fi aplicată în urma unor incidente sau abateri serioase de la
regulile competiției. - Race Ban (interdicție de cursă): Acesta este un tip de sancțiune mai sever, care
împiedică complet un pilot să participe atât la sesiunea de calificări, cât și la
cursa în sine. Pilotul care primește această penalizare nu va avea permisiunea de
a intra pe pistă în timpul competiției și nu va putea participa în niciun fel la
eveniment. Race ban-ul se aplică de obicei în cazul unor abateri grave, cum ar fi
comportamentul nesportiv sau incidente majore care pun în pericol siguranța
altor piloți sau a publicului. - La încheierea sezonului, toate punctele de penalizare acumulate vor fi supuse unei scăderi generale. Acest proces are ca scop oferirea unei șanse echitabile tuturor echipelor de a-și revizui comportamentul și de a se conforma regulilor competiției.
22. REPORT / APPEALS
- Aceste reguli se referă la procedura de raportare și sancționare a incidentelor și
penalizărilor nedrepte în cadrul competițiilor de motorsport, cu focus pe liga specifică
(tier). Membrii pot depune rapoarte pentru incidente sau penalizări în termen de
maxim 24 de ore de la încheierea cursei, iar apelurile pot fi făcute în termen de 24 de
ore de la afișarea verdictelor. Dacă un apel nu primește răspuns înainte de începerea
cursei următoare, penalizarea va fi amânată. Comisia de stewards are autoritatea de a
aplica sau a anula penalizările în funcție de circumstanțe.
Pentru a anula penalizările legate de depășirea limitelor pistei, se necesită o dovadă
video sau foto care să cuprindă întreg directorul cursei, demonstrând clar faptul că
depășirea limitelor a fost legală. Rapoartele trebuie să îndeplinească anumite condiții
pentru a fi luate în considerare, inclusiv existența unui unghi vizibil și clar (POV) în
cazul incidentelor, precum și o secvență dinainte de incident pentru a înțelege contextul.
Imaginile trebuie să fie la viteza normală, fără editări speciale și să includă eventuale
timestamp-uri pentru a indica momentul relevanței.
Modelul de raport include numele persoanei reclamate, turul în care a avut loc
incidentul, motivul raportării și dovada (materialul video sau foto) care susține
raportul. Aceste măsuri au scopul de a asigura o abordare justă și obiectivă în privința
incidentelor și sancțiunilor în cadrul competițiilor de motorsport.
Acesta este de regulamentul pentru „F1 Romanian League” și poate fi ajustat în funcție de preferințele și cerințele specifice ale participanților. Esențial este să se asigure că regulamentul este clar, echitabil și promovează spiritul sportiv și competiția sănătoasă între piloți. - Apelurile pot fi făcute în termen de 24 de
ore de la afișarea verdictelor. Dacă un apel nu primește răspuns înainte de începerea
cursei următoare, penalizarea va fi amânată. Comisia de stewards are autoritatea de a
aplica sau a anula penalizările în funcție de circumstanțe.
Pentru a primi un verdict la APPEAL , trebuie prezentate DOVEZI NOI.
Acesta este de regulamentul pentru „F1 Romanian League” și poate fi ajustat în funcție de preferințele și cerințele specifice ale participanților. Esențial este să se asigure că regulamentul este clar, echitabil și promovează spiritul sportiv și competiția sănătoasă între piloți.