FAIR PLAY RACING

1. Responsabilitate

  • Competitorii au responsabilitatea de a se familiariza și de a respecta regulile și regulamentele.

2. Conduită

  • Competiția trebuie să fie cinstită și onestă.
  •  Participanții trebuie să conducă responsabil, evitând acțiuni care să distrugă plăcerea celorlalți concurenți.
  •  Limbajul ofensator, abuzul și discriminarea împotriva altor piloți sunt strict interzise.

3. Identificare

  • Trebuie să folosești întotdeauna numele tău online recunoscut. Utilizarea numelui altcuiva sau a unui nume vulgar este nesinceră și nesportivă.
  • Echipa trebuie respectata de toti participantii, cei care-si aleg alta echipa decat cea in care au fost repartizati la inceputul sezonului, vor fi penalizati ( DSQ in etapa in care au luat parte )

4. Depășiri

  • Pentru a obține poziția corectă într-un viraj, mașina care depășește trebuie să aibă o suprapunere semnificativă cu mașina depășită înainte de a ajunge la punctul de viraj al virajului. Dacă mașina care depășește nu are suficientă suprapunere, mașina din față se poate întoarce pe traiectoria de cursă fără teamă de contact.
  • Mașina de pe exterior are dreptul să păstreze spațiul exterior pe toată lungimea virajului – până la punctul de ieșire. Aceasta nu ar trebui să fie forțată spre exterior către punctul de ieșire.
  • Mașina de pe interior are dreptul la spațiu interior pe toată lungimea virajului – până la punctul de ieșire. Aceasta nu ar trebui să fie forțată spre interior către zona apexului. Cu toate acestea, mașina din față poate continua să se lupte pentru poziție, dar trebuie să facă acest lucru menținând spațiul lateral pentru mașina din spate.

5. Depășiri a mașinilor depășite (Lapping)

  • Un steag albastru indică faptul că o mașină mai rapidă urmează să depășească și să pună în urma ei o mașină mai lentă. Mașina depășită ar trebui să faciliteze depășirea fără a se opune în mod excesiv.
  • Mașina care depășește/învinge o mașină mai lentă trebuie să trateze situația ca și cum ar depăși un concurent normal, nu trebuie să presupună că mașina depășită se va da la o parte în orice situație.

6. Contact

  • Chiar dacă regulile de mai sus sunt respectate, contactul între mașini este posibil.
  •  Dacă un pilot încalcă regulile și cauzează un contact sau obține un avantaj de timp sau poziție, acesta trebuie să se scuze și să cedeze poziția pilotului afectat.
  •  Pilotul afectat nu are dreptul să pretindă compensații sau poziții în urma incidentului dacă este cel mai afectat.

7. După un incident

  • Pilotul care revine pe pistă după un accident sau derapaj are responsabilitatea de a nu intra în coliziune cu ceilalți concurenți, indiferent de poziția sau situația lor.
  • Conducătorii aflați pe pistă, la viteză de cursă, au întâietate față de cei care revin pe pistă, chiar dacă incidentul nu a fost vina lor.

8. Pitstops (oprirea în boxe)

  • Mașinile aflate pe pistă au prioritate față de cele care intră sau ies din boxe.
  • Conducătorii trebuie să rămână în interiorul liniilor de ieșire sau intrare la boxe (nu au voie sa calce linia alba nici macar cu roata)
  •  Mașinile aflate pe pistă din benziile de rulare au prioritate față de cele care intră sau ies din spațiul deservit (benzile propriu-zise ale boxelor)

9. Regulile de apărare a poziției

Regulile de apărare a poziției în motorsport permit oricărui pilot care se
apără pe o linie dreaptă și înainte de o zonă de frânare să utilizeze întreaga
lățime a pistei în timpul primei manevre defensive, cu condiția ca o
porțiune semnificativă a mașinii care încearcă să depășească să nu fie
alături de a sa. În timp ce se apără în acest mod, pilotul nu are voie să iasă
de pe pistă fără un motiv justificabil. Aceste reguli asigură un echilibru
între dreptul pilotului de a-și apăra poziția și prevenirea unor manevre
nesportive sau periculoase. Ele încurajează o competiție echitabilă,
protejând în același timp siguranța și fair-play-ul pe pistă.

10. Restricții privind schimbarea direcției

Este interzisă efectuarea mai mult de o schimbare de direcție
pentru a-și apăra poziția.

 

11. Regulament privind Manevrele Fair Play și Siguranța

Manevrele care ar putea împiedica alți piloți, cum ar fi împingerea deliberată a unei mașini dincolo de marginea pistei sau orice altă schimbare anormală a direcției, nu  sunt permise

12. Regulament privind Intrarea în Viraj după Apărarea Poziției

Orice pilot care se întoarce către traiectoria de cursă, după ce și-a apărat anterior poziția în afara traseului, ar trebui să lase cel puțin o lățime de o mașină între mașina sa și marginea pistei înainte de a intra în viraj.

13. Apararea pozitiei pe o linie dreaptă

Orice pilot care își apără poziția pe o linie dreaptă, înainte de orice zonă de frânare, poate utiliza întreaga lățime a pistei în timpul primei manevre defensive, cu condiția ca nicio parte semnificativă a mașinii care încearcă să depășească să nu fie alături de partea din spate a mașinii în față. Se consideră „parte semnificativă” orice parte a aripioarei frontale a mașinii care încearcă să depășească se află alături de roata din spate a mașinii din față.

14. Alte reguli privind duelurile

14.1

Dacă atacatorul se află cu siguranță mai mult de jumătate înaintea apărătorului la apex, atunci atacatorului trebui sa ii fie lăsat spațiu . O coliziune la apex este în întregime vina apărătorului.

14.2

Dacă atacatorul are doar aripioara frontala în linie cu roata din spate a apărătorului, atunci apărătorul are dreptul la traiectoria de cursă. O coliziune la apex este în întregime vina atacatorului.

14.3

Dacă atacatorul are axul frontal aproximativ în fața axului din spate al apărătorului și cele două mașini sunt aproximativ la jumătatea traseului de-a lungul pistei, atunci ambii piloți au un drept rezonabil la apex. Dacă apare contact, ambele părți trebuie să își asume o parte din vina. În această zonă pot apărea incidente de cursă.

14.4.1

În asa numitele “ace de par” , există o metodă alternativă de depășire numită „switch-back”. Dacă apărătorul alege linia interioară, pilotul care atacă poate încerca să intre pe o traiectorie mai largă. Aceasta duce la un apex mai târziu, o traiectorie mai dreaptă în timpul accelerației și, în consecință, o ieșire mai rapidă din viraj.

14.4.2

Pentru a face față acestei amenințări, apărătorii aleg adesea să rămână la apex prin amânarea aplicării accelerației la ieșirea din viraj. Deoarece atacatorul trebuie să treacă peste linia apărătorului, acest lucru creează o obstrucție. Astfel, atacatorul nu poate accelera din viraj până când apărătorul nu a făcut același lucru, anulând avantajul atacatorului la ieșirea din viraj.

14.5

Când un apărător este depășit pe partea interioară a virajului, uneori încearcă să-și păstreze poziția folosind traiectoria exterioară. La rândul său, atacatorul poate încerca să depășească prin exterior în fața unui apărător care acoperă linia interioară. Unele dintre cele mai spectaculoase manevre de depășire din istoria acestui sport au fost realizate folosind această metodă.